Veelgestelde

Vragen

Klik hieronder op uw vraag om het antwoord te lezen:

  • Voorverkoopadressen

    Avondkassa
    De avondkassa is geopend tijdens concerten of evenementen. Tijdens gratis programma is de avondkassa gesloten. Klik hier voor het programma. Voor vragen en opmerkingen m.b.t. kaarten kun je op werkdagen tussen 12.00 en 17.00 uur bellen naar 070-7503434 of mail naar: kassa@paard.nl.

    Overige voorverkoopadressen
    – King Kool hostel (Prinsegracht 51, Den Haag)
    Openingstijden: elke dag van 08:00 tot 22:00 uur
    -VVV Uitburo (Spui 68, Den Haag)
    Openingstijden:  maandag 12:00 – 20:00 uur, dinsdag t/m vrijdag 10:00 – 20:00 uur, zaterdag 10:00 – 17:00 uur, zon- en feestdagen: 10:00 – 17:00 uur (na 18:00 uur alleen betaling via PIN)
    – Online via Ticketmaster: www.ticketmaster.nl
    – Fysieke verkoop van Ticketmaster kaartjes gaat via Primera winkels.

  • Mindervaliden

    Het gebouw is uitstekend toegankelijk voor minder validen. Entree, foyer, garderobe, toiletvoorzieningen en beide zalen (lift) zijn goed bereik- en berijdbaar met rolstoelen.
    Let op: neem tijdig contact op (minstens 48 uur van te voren en hou er rekening mee dat de receptie niet bemand is op weekenddagen)!

    Bij drukbezochte of uitverkochte concerten raden wij u aan ruimschoots voor het concert contact op te nemen met het Paard (070-7503434), zodat wij een goede en veilige plaats in de zaal kunnen garanderen. Tevens adviseren wij u op de avond van het concert op tijd te arriveren zodat onze medewerkers u op een juiste wijze kunnen begeleiden naar de gereserveerde plek in de zaal. (Zie de agenda voor aanvangstijden).
    Voor meer informatie kunt u bellen naar 070-7503434 of een email sturen naar info@paard.nl (bereikbaar ma. tm vr. 12.00 – 17.00 uur).

  • Kortingen en kortingspassen

    Acties en kortingen

    Early Bird Ticket
    Voor de meeste evenementen biedt het Paard in de eerste week na de start van de voorverkoop en zolang de voorraad strekt een vroegboekkorting aan genaamd Early Bird Ticket.

    CJP-korting
    Heb jij een CJP-pas? Dan krijg je €2,50 korting op je ticket! Je kunt de korting toepassen door je pasgegevens in te voeren bij het bestellen van je tickets.

    Studentenkorting
    Op vertoon van je collegekaart krijg je €2,50 korting op je ticket! Let op: je kunt alleen tickets met studentenkorting kopen aan de avondkassa van het Paard en dus niet via de website. Neem voor de zekerheid een geldig legitimatiebewijs mee.

    No Risk Ticket
    Een ticket met een niet-goed-geld-terug insteek. Binnen het eerste kwartier van het optreden van de hoofdact, kun je beslissen of je het concert helemaal wil zien of niet. Ga in het laatste geval binnen de eerste 15 minuten van het concert naar de kassa en ontvang het aankoopbedrag van je concertkaartje retour. No Risk Ticket Concerten zijn natuurlijk wel stuk voor stuk concerten waarvan Paard denkt dat JIJ ze zeker moet gaan bezoeken. Wij garanderen dat deze concerten de moeite waard zijn en NO RISK verzekert je in ieder geval van een zorgeloze avond!

    We Are Public Pas

  • Verloren voorwerpen

    Ben je iets kwijtgeraakt in het Paard, mail dan zo snel mogelijk naar info@paard.nl.
    Als je iets verloren bent in Paardcafe mail dan naar: info@paardcafe.nl.

    Zet in je mail wat er kwijt is en op welke datum en bij welk programma het kwijt is geraakt.
    Je kunt op werkdagen tussen 12:00 en 17:00 ook bellen naar de receptie via 070-7503434.

  • Gecancelde of verplaatste show

    Geld terug bij gecancelde optredens
    Bij gecancelde optredens krijg je je geld voor het gekochte kaartje terug, mits deze gekocht is bij het Paard (zowel online als bij de kassa). Helaas kunnen we je de reeds gemaakte servicekosten niet terugbetalen.
    Ook kaarten die via Ticketmaster werden gekocht worden bij afgelasting geretourneerd. Dit zal door Ticketmaster gedaan worden. Voor informatie: www.ticketmaster.nl

    Verplaatste optredens
    Wanneer een show verplaatst wordt blijft uw reeds gekochte ticket automatisch geldig voor de nieuwe datum. Mocht u op de nieuwe datum niet kunnen dan kunt u het aankoopbedrag van ons terugkrijgen door ons hiervoor te mailen op info@paard.nl. Vermeld hierbij duidelijk uw transactienummer.

     

  • Kan ik met Pin betalen of is er een pinautomaat?

    Bij zowel de entreekassa als alle barren kunt u cash of met uw pinpas betalen. Er is geen pinautomaat in het gebouw.

    Voor de garderobekastjes en de smartphoneopladers zijn losse euromunten nodig.

  • Early Bird ticket

    Het Haagse poppodium Paard gebruikt als eerste poppodium in Nederland een vaste ‘Early Bird Korting’: door je concertkaartje zo vroeg mogelijk in de voorverkoop te kopen bespaar je op bijna alle concerten maar liefst 5 euro per kaartje.

    Voor de meeste concerten en dancefeesten in het Paard geldt in de eerste week van de verkoop het speciale Early Bird tarief (voor een beperkt aantal kaarten). Dus wil je hiervan gebruik maken wees er dan snel bij  want op = op. Bij de meeste concerten is het een korting van 5 euro. Deze korting geldt voor alle prijscategorieën: zo zal een show van 25 euro nog maar 20 euro zijn en een show van 12 euro nog slechts 7 euro.

    Op deze manier wil de concertzaal een gebaar maken naar de muziekliefhebbers die er als eerste bij zijn. Daarnaast biedt het de bezoeker met een krappe beurs een mogelijkheid om op entreegeld te besparen.
    Het is eenvoudig na te gaan voor welke avonden er nog Early Bird kaarten beschikbaar zijn: op de website van het Paard staat in het Early Bird overzicht vermeld bij welke concerten de korting actueel is. Als u zich abonneert op de nieuwsbrief ontvangt u wekelijks een overzicht voor welke shows op het moment van versturen nog Early Bird tickets verkrijgbaar zijn.

    Het Early Bird tarief geldt in de eerste week van de voorverkoop en voor een maximum aantal kaarten. Om gebruik te maken van de korting hoef je niets speciaals te doen, degenen die als eerste een kaartje kopen krijgen dit automatisch voor het gereduceerde tarief.
    Let op: het kan bij populaire shows voorkomen dat de beschikbare Early Bird tickets vrijwel direct op zijn.

    De Early bird korting is beschikbaar via:

    – www.paard.nl
    – De avondkassa van Paard
    – De Early Bird is niet beschikbaar via Ticketservice/Ticketmaster.

    Spelregels:
    – Aanbieding beschikbaar bij de meeste -maar niet alle- concerten en dancenights.
    – Gedurende de eerste week van voorverkoop, mits het maximum aantal beschikbare Early Bird kaarten nog niet bereikt is. Let op: er zijn altijd een beperkt aantal Early Bird tickets.
    – Op de Early bird Tickets zijn dezelfde voorwaarden van toepassing als de normale entreekaarten.
    – Niet geldig in combinatie met andere kortingen.
    – Genoemde prijzen zijn exclusief  servicekosten.

  • Servicekosten

    Wat zijn servicekosten en hoeveel bedragen ze?
    Voor evenementen binnen de muren van Paard worden €2,50 servicekosten gehanteerd. Dit geldt voor tickets die online of via de avondkassa worden gekocht.  Er worden servicekosten berekend in verband met de kosten die gepaard gaan met de aankoop, zoals banktransactiekosten en het ticketinsysteem.

    Over programma’s van €6 of minder worden geen servicekosten berekend. Deze uitzondering is echter niet van toepassing op entreeprijzen waarbij Early Bird korting is berekend.

    Toilet gratis, dat dan weer wel!
    Voor de bewaakte garderobe en de garderobekluisjes geldt een prijs van 1 euro per item of per kluisje. Het toiletgebruik in Paard is gratis.

    Waarom wordt die € 2,50 apart genoemd en niet gewoon bij de ticketprijs opgeteld?
    Dat zou inderdaad duidelijker zijn. Echter, wegens boekhoudkundige redenen zijn wij verplicht de servicekosten apart te noemen.

    Ticketverkoop via Ticketmaster?
    Bij verkoop van kaarten via onze ticketpartner Ticketmaster zijn andere servicekosten van toepassing. Klik hier voor meer info over het verkoopbeleid van deze partij.

  • Heeft Paard zit- of staplaatsen?

    Bijna alle optredens in het Paard zijn ‘non-seated’: er zijn uitsluitend staanplaatsen.

    Een specifieke selectie van ons aanbod is echter ‘semi-seated’ of ‘seated’. Shows kunnen semi-seated of seated zijn omdat de artiest daarom vraagt, of omdat het soort optreden daar duidelijk baat bij heeft.

    In het geval van een semi-seated evenement zijn er voor een deel van het publiek zitplaatsen beschikbaar.
    In het geval van een seated evenement is er voor het gehele publiek een zitplaats beschikbaar.

    Wanneer een show semi-seated of seated is staat dit duidelijk op deze website bij het betreffende evenement vermeld.

  • Leeftijd

    In het Paard gelden enkele regels betreffende de toegangsleeftijd.

    Concerten
    Bij concerten geldt een minimum leeftijd van 16 jaar; bezoekers jonger dan 16 jaar kunnen echter wel toegang krijgen tot concerten in het Paard mits er begeleiding is van een volwassene boven de 18 jaar.

    Nachtprogramma
    Vanaf 23:00 behoren alle activiteiten in het Paard tot het nachtprogramma. Hiervoor geldt een minimum leeftijd van 18 jaar, tenzij anders vermeld.

  • Garderobe

    Binnen het Paard kunt u gebruik maken van de bewaakte garderobe en/of  een beperkt aantal garderobekluisjes. Hiervoor geldt een prijs van 1 euro per item of per kluisje.

    Bij gebruik van de garderobe zijn de voorwaarden van toepassing zoals gesteld in artikel 8 van de bezoekersvoorwaarden.

  • Ik ben mijn E-ticket kwijt of heb het niet ontvangen

    Na aanschaf via de website wordt er een e-ticket naar je email adres gestuurd. Mocht je dit ticket niet meer terug kunnen vinden in de mail, dan kun je hem via je eigen account op de Paard website weer terugvinden.

    Volg hiervoor de volgende stappen:
    – Klik op een willekeurig groen ticketicoon op de website.
    – Na inloggen zie je rechts bovenaan “mijn account” staan. Als je daarop klikt, kom je in het scherm waar je je persoonsgegevens kunt inzien en aanpassen.
    – Klik op “bekijk hier je bestelhistorie”. Alle aangeschafte kaarten staan hier op een rij. Achter de kaarten van het programma dat nog moet plaatsvinden staat “stuur bevestigingsmail”. Door hier op te klikken kan je jezelf de kaarten opnieuw toesturen.

    Als je de kaarten niet ontvangt (en ze ook niet in de ongewenste mailbox binnenkomen) dan kan het zinvol zijn om bij ‘mijn account’ een ander e-mailadres in te vullen indien dat voorhanden is.

    Als het dan nog niet lukt, kun je contact opnemen met Paard (070-7503434), dan kunnen wij de kaarten eventueel opnieuw toesturen. Let wel, ons kantoor is alleen bereikbaar op doordeweekse dagen tussen 12.00 en 17.00 uur.
    Mocht op het laatste moment blijken dat het niet lukt en is het kantoor gesloten? Neem dan bij je bezoek aan het Paard je legitimatiebewijs mee en meld je bij de kassa. De kassamedewerker zal je kaarten dan opzoeken in het systeem. Voorwaarde is dan wel dat de kaarten op jouw naam staan.

    Let op: bovenstaande heeft alleen betrekking op e-tickets aangeschaft via www.paard.nl!

  • Hoe koop ik een ticket?

    Bestel je kaartjes via www.paard.nl
    Je kunt je kaarten voor avonden en evenementen in het Paard 24 uur per dag, 7 dagen per week online bestellen via www.paard.nl.

    Hoe bestel je online je kaartje?
    Kies het programma waar je heen wilt in het programmaoverzicht en klik daarbij op de groene ‘Tickets’-knop. Je krijgt dan een scherm waarbij je moet inloggen. Als je nog niet over een Paardaccount beschikt moet je je hiervoor even registeren (erg simpel, geloof ons). Vervolgens kun je gaan bestellen en afrekenen. De betaling kan met IDeal, Mastercard of Visacard gebeuren. Indien alles akkoord is ontvang je een E-ticket in een bevestigingsmail in je mailbox.

    Let op: de bevestigingsmail is je ticket
    Je e-ticket’ wordt op de avond zelf door onze medewerkers bij de entree gescand. Dit kan vanaf je smartphone worden gescand of vanaf een uitgeprint e-ticket.

    Geen bevestigingsmail ontvangen?
    Bij Hotmail / Live e-mailadressen kan de bevestigingsmail in de Ongewenste Mail / spamfilter terecht komen, kijk dus eerst of hij toevallig hier terecht is gekomen. Niet te vinden? Lees hier bij veelgestelde vragen wat te doen.

    Op de avond zelf dien je in het bezit te zijn van geldige legitimatie. Alleen op het ‘noemen’ van het transactienummer verlenen wij, om misbruik tegen te gaan, geen toegang.

    Je kunt max. 4 kaartjes per account online bestellen. Dit is om zwarthandel tegen te gaan. Lees meer op www.weetwaarjekoopt.nl

  • Ik ben verhinderd

    Indien je zelf niet kan komen naar een optreden waar je een kaartje voor kocht, kunnen wij het kaartje niet terugnemen. Hier zijn geen uitzonderingen op mogelijk. Concerttickets vallen binnen de uitzonderingen op het herroepingsrecht voor consumenten. Meer info vind je hier. Een betrouwbare website voor het verkopen van tickets is www.ticketswap.nl.

OK

Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze site gebruik van cookies.