Veelgestelde

Vragen

Klik hieronder op uw vraag om het antwoord te lezen:

  • Hoe werkt de 18+ alcoholwetgeving?

    18+ alcoholwetgeving
    PAARD verplicht is om de landelijke alcoholwetgeving te handhaven. Dit betekent dat alcohol voor bezoekers onder de 18 jaar verboden is.

    Wij hanteren de volgende regels bij een alcohol risico programma:
    -Om aan de bar alcohol te mogen bestellen worden polsbandjes gebruikt: zonder bandje geen alcohol. Bij de entree wordt van iedereen het legitimatiebewijs gecontroleerd om te bepalen of je wel of geen bandje krijgt.
    -Hebben wij twijfel over jouw leeftijd en jij geen legitimatiebewijs bij je: Geen bandje.
    -Ook als je eenmaal binnen bent kan in geval van twijfel om je legitimatiebewijs gevraagd worden.
    -Er wordt alléén alcohol geschonken aan de foyerbar, de bar in de zaal is alcoholvrij.

    Bij het afwijken van deze regels, moet je rekening houden met het volgende:
    -Bij geconstateerd misbruik van legitimatie wordt je de toegang tot het Paard ontzegt. Het legitimatiebewijs wordt ingenomen en kan alleen door de rechtmatige eigenaar worden opgehaald
    -Bij geconstateerd onterecht gebruik van een polsbandje (bijvoorbeeld een gevonden bandje omdoen) volgt directe uitzetting.
    -Bij geconstateerd doorgeven van een bandje aan een minderjarige volgt voor beiden directe uitzetting: voor de minderjarige die het bandje aannam én voor degene die het bandje afgaf.
    -Bij geconstateerd doorgeven van alcoholische drank aan een minderjarige volgt voor bieden direct uitzetting: voor de minderjarige die het drankje aanneemt én voor degene die het drankje overgaf.
    -Bij uitzetting of toegangsweigering om bovengenoemde of hieraan gerelateerde redenen wordt geen entreegeld teruggegeven.

    Bovengenoemde maatregelen klinken streng en dat zijn ze helaas ook. De landelijke wetgeving is onverbiddelijk en wij als PAARD moeten ons daaraan houden.

  • Kan mijn ticket gescand worden vanaf mijn smartphone?

    Je e-ticket wordt op de avond zelf door onze medewerkers bij de entree gescand. Dit kan vanaf je smartphone worden gescand of vanaf een uitgeprint e-ticket.

  • Voorverkoopadressen

    Avondkassa
    De avondkassa is geopend tijdens concerten of evenementen. Tijdens gratis programma’s is de avondkassa gesloten. Klik hier voor het programma. Voor vragen en opmerkingen m.b.t. kaarten kun je op werkdagen tussen 12.00 en 17.00 uur bellen naar 070-7503434 of mailen naar: [email protected]

    Overige voorverkoopadressen
    – KingKool hostel (Prinsegracht 51, Den Haag)
    Openingstijden: elke dag van 08:00 tot 22:00 uur
    -VVV Uitburo (Spui 68, Den Haag)
    Openingstijden:  maandag 12:00 – 20:00 uur, dinsdag t/m vrijdag 10:00 – 20:00 uur, zaterdag 10:00 – 17:00 uur, zon- en feestdagen: 10:00 – 17:00 uur (na 18:00 uur alleen betaling via PIN)
    – Velvet Delft, (Voldersgracht 3, Delft)
    Openingstijden: maandag 12.00-18.00, dinsdag-zaterdag 9.30-18.00 (met op vrijdag koopavond tot 21.00) en zondag 12.00-17.00

  • Mindervaliden

    Het gebouw van Paard is uitstekend toegankelijk voor mindervaliden. Entree, foyer, garderobe, toiletvoorzieningen en beide zalen (lift) zijn goed bereik- en berijdbaar met rolstoelen. Verder bestaat de zaal van Paard  standaard uit staanplaatsen. Indien een show wel zitplaatsen heeft, wordt dit per programma op de website vermeld.

    Wil je als mindervalide een concert bezoeken? Dan kan dat natuurlijk! Laat ons (voordat of zodra je je ticket hebt aangeschaft) weten of je met de rolstoel komt of dat je graag een mindervalide kruk zou willen reserveren. Let op! Doe dit wel minstens 48 uur voor aanvang van het concert zodat we een plaats kunnen reserveren in de zaal en het personeel op de hoogte kunnen stellen.

    Je kunt contact opnemen via [email protected] of bel op werkdagen tussen 12:00 en 17:00 naar 070-7503434.  Op de website van de gemeente Den Haag vindt u een overzicht van parkeerplekken voor mindervaliden.

  • Kortingen en kortingspassen

    Acties en kortingen

    Paard Vriendenclub
    Draag je Paard een warm hart toe? Vind je het leuk je mening te geven over Paard zaken? Sta je niet graag in de rij? Ben je gek op korting of wil je er gewoon een muzikale vriend bij? Lees hier meer over de Paard Vriendenclub.

    Early Bird Ticket
    Voor de meeste evenementen biedt Paard in de eerste week na de start van de voorverkoop en zolang de voorraad strekt een vroegboekkorting aan genaamd Early Bird Ticket. Zolang de Early Bird beschikbaar is, betaal je automatisch op www.paard.nl de kortingsprijs.

    CJP-korting
    Heb jij een CJP-pas? Dan krijg je €2,50 korting op je ticket! Je kunt de korting toepassen door je pasgegevens in te voeren bij het bestellen van je ticket.

    Ooievaarspas
    Ooievaarspashouders kunnen voor het grootste gedeelte van het Paardprogramma een kaartje met 50% korting kopen. Voor verhuurconcerten en -avonden geldt de Ooievaarspas niet.
    De korting gaat over voor prijs exclusief de €2,50 servicekosten. Kortom: een ticket van €15 euro (incl 2,50 servicekosten), kost met een Ooievaarspas: 50% van €12,50 + €2,50 servicekosten =  €8,75. Korting krijg je op vertoon van je ooievaarspas, daarom is het alleen mogelijk om Ooievaarspastickets aan de paardkassa te kopen.

    We Are Public
    In samenwerking met ruim 30 toonaangevende Haagse cultuurinstellingen geeft We Are Public (WAP) je maandelijks toegang tot een scherpe selectie van minimaal 50 concerten, dans- en theatervoorstellingen, films en exposities. Voor de We Are Public leden wordt er iedere maand een mooie selectie uit het Paard aanbod gemaakt. De geselecteerde events zijn op vertoon van de WAP-pas gratis toegankelijk, tenzij anders vermeld.

    Hoe werkt het?
    – Word lid van We Are Public (ongeveer 15 euro per maand) via www.wearepublic.nl. Je ontvangt een persoonlijke WAP-lidmaatschapspas met barcode.

    – Bekijk op de We Are Public site welke optredens geselecteerd zijn.
    – Kom op de avond naar keuze langs met je WAP-pas en laat deze scannen aan de kassa. De persoonsgegevens en barcode op de pas moeten goed leesbaar zijn. Zorg dat je ook ID je ID kan laten zien, want de pas is persoonsgebonden en wij zullen dat ook controleren.
    – Een WAP-pashouder heeft dezelfde rechten als een reguliere kaartkoper. Er heeft dus niemand voorrang als het druk is of als het (bijna) uitverkocht is. Dit betekent dat ook voor WAP-pashouders geldt: Vol=Vol.
    – Er kan helaas niet gereserveerd worden.

    Jarig? Paard trakteert!
    Proost, Cheers, Santé, Salud, Skál op je verjaardag in Paard!
    Bij een feestje horen geen partyzorgen als rommel en geldgebrek. Ben je jarig en is er die nacht programma in Paard? Dan krijgen jij en je vrienden gratis toegang tot het nachtprogramma in Paard én een drankje om in de stemming te komen. Wel gefeliciteerd!

    Hoe werkt het?
    – Mail in de week voor je verjaardag naar [email protected] en laat weten dat je je verjaardag wilt komen vieren.
    – Stap het Paard binnen op jouw verjaardag tussen 23:00 uur en 01:00 uur
    – Toon je legitimatie om te bewijzen dat je inderdaad vóór of ná 00:00 uur jarig bent
    – Hierop ontvangen jij en maximaal zeven (7) vrienden gratis toegang*
    – Iedereen van de groep ontvangt een drankje van het huis**

    Voorwaarden
    * de actie geldt niet voor (bijna) uitverkochte nachtprogramma’s;
    ** drankbonnen zijn inwisselbaar voor bier of fris;
    ** vanzelfsprekend zijn voor ieder lid van de groep de standaard huisregels van toepassing

  • Verloren voorwerpen

    Ben je iets kwijtgeraakt in Paard, mail dan zo snel mogelijk naar [email protected].
    Als je iets verloren bent in Paardcafe mail dan naar: [email protected].

    Zet in je mail wat er kwijt is, op welke datum en bij welk programma
    Je kunt op werkdagen tussen 12:00 en 17:00 ook bellen naar de receptie via 070-7503434.

  • Gecancelde of verplaatste show

    Geld terug bij gecancelde optredens
    Bij gecancelde optredens krijg je je geld voor het gekochte kaartje terug, mits deze gekocht is bij het Paard (online of Paard kassa) of bij een van de officiële Paard voorverkooppunten. Helaas kunnen we je de reeds gemaakte servicekosten niet terugbetalen.

    Verplaatste optredens
    Wanneer een show verplaatst wordt, blijft uw reeds gekochte ticket automatisch geldig voor de nieuwe datum. Mocht u op de nieuwe datum niet kunnen dan kunt u het aankoopbedrag van ons terugkrijgen door ons te mailen op [email protected] Let op! Aanvraag teruggave van het aankoopbedrag kan maximaal tot twee weken na verplaatsing ingediend worden. Vermeld in de mail ook duidelijk uw transactienummer.

     

  • Kan ik met pin betalen?

    Bij zowel de entreekassa als alle barren kunt u betalen met contant geld of uw pinpas.  Er is geen pinautomaat in het gebouw.

    Voor de garderobekastjes en de smartphone opladers zijn losse euromunten nodig. Bij de garderobe kan alleen met contant geld worden betaald.

    Paard accepteert geen creditcards (Visa en Mastercard).

  • Early Bird ticket

    Het Haagse poppodium Paard gebruikt als eerste poppodium in Nederland een vaste ‘Early Bird Korting’: door je concertkaartje zo vroeg mogelijk in de voorverkoop te kopen bespaar je op bijna alle concerten maar liefst 5 euro per kaartje.

    Voor de meeste concerten en dancefeesten in Paard geldt in de eerste week en zolang de voorraad strekt het speciale Early Bird tarief (voor een beperkt aantal kaarten). Dus wil je hiervan gebruik maken wees er dan snel bij, want Op=Op. Bij de meeste concerten is het een korting van 5 euro. Deze korting geldt voor alle prijscategorieën: zo zal een show van 25 euro nog maar 20 euro zijn en een show van 12 euro nog slechts 7 euro.

    Op deze manier wil Paard een gebaar maken naar de muziekliefhebbers die er als eerste bij zijn. Daarnaast biedt het de bezoeker met een krappe beurs een mogelijkheid om op entreegeld te besparen.
    Het is eenvoudig na te gaan voor welke avonden er nog Early Bird kaarten beschikbaar zijn: op de website van het Paard staat in het Early Bird overzicht vermeld bij welke concerten de korting actueel is. Als u zich abonneert op de nieuwsbrief ontvangt u wekelijks een overzicht voor welke shows op het moment van versturen nog Early Bird tickets verkrijgbaar zijn.

    Het Early Bird tarief geldt in de eerste week van de voorverkoop en voor een maximum aantal kaarten. Om gebruik te maken van de korting hoef je niets speciaals te doen, degenen die als eerste een kaartje kopen krijgen dit automatisch voor het gereduceerde tarief.
    Let op: het kan bij populaire shows voorkomen dat de beschikbare Early Bird tickets vrijwel direct op zijn, omdat er tientallen mensen in de eerste seconden kaarten proberen te bestellen. Het kan dan lijken alsof er geen Early Bird tickets waren.

    De Early bird korting is beschikbaar via:

    – www.paard.nl
    – De avondkassa van Paard

    Spelregels:
    – Early Bird korting beschikbaar bij de meeste -maar niet alle- concerten en dance nights.
    – Er is een beperkt aantal Early Bird tickets beschikbaar gedurende de eerste week van de voorverkoop.
    – Bij populaire shows kan de Early Bird zeer snel uitverkocht zijn, soms zelfs al in de eerste seconden.
    – Op de Early bird Tickets zijn dezelfde voorwaarden van toepassing als de normale entreekaarten.
    – Niet geldig in combinatie met andere kortingen.
    – Genoemde prijzen zijn exclusief servicekosten.

  • Servicekosten

    Wat zijn servicekosten en hoeveel bedragen ze?
    Voor evenementen binnen de muren van Paard worden €2,50 servicekosten gehanteerd. Dit geldt voor tickets die online of via de avondkassa worden gekocht.  Er worden servicekosten berekend in verband met de kosten die gepaard gaan met de aankoop, zoals banktransactiekosten en het ticketingsysteem.

    Over programma’s van €6 of minder worden geen servicekosten berekend. Deze uitzondering is echter niet van toepassing op entreeprijzen waarbij Early Bird korting is berekend

    Toilet gratis, dat dan weer wel!
    Voor de bewaakte garderobe en de garderobekluisjes geldt een prijs van 1 euro per item of per kluisje. Het toiletgebruik in Paard is gratis.

    Waarom wordt die € 2,50 apart genoemd en niet gewoon bij de ticketprijs opgeteld?
    Wegens boekhoudkundige redenen zijn wij verplicht de servicekosten apart te noemen.

  • Leeftijd

    In het Paard gelden enkele regels betreffende de toegangsleeftijd.

    Concerten
    Bij concerten geldt een minimumleeftijd van 16 jaar; bezoekers onder de 16  jaar kunnen echter wel toegang krijgen tot concerten in het Paard mits onder begeleiding van een volwassene boven de 18 jaar.

    Nachtprogramma
    Vanaf 23:00 behoren alle activiteiten in het Paard tot het nachtprogramma. Hiervoor geldt een minimumleeftijd van 18 jaar, tenzij anders vermeld. Let op: zorg dat je bij een bezoek aan nachtprogramma je legitimatiebewijs bij je hebt.

  • Heeft Paard zit- of staplaatsen?

    Bijna alle optredens in het Paard zijn ‘non-seated’: er zijn uitsluitend staanplaatsen.

    Een specifieke selectie van ons aanbod is echter ‘semi-seated’ of ‘seated’. Shows kunnen semi-seated of seated zijn omdat de artiest daarom vraagt, of omdat het soort optreden daar duidelijk baat bij heeft.

    In het geval van een semi-seated evenement zijn er voor een deel van het publiek zitplaatsen beschikbaar.
    In het geval van een seated evenement is er voor het gehele publiek een zitplaats beschikbaar.

    Wanneer een show semi-seated of seated is staat dit duidelijk op deze website bij het betreffende evenement vermeld.

  • Garderobe

    Binnen het Paard kunt u gebruik maken van de bewaakte garderobe en/of  een beperkt aantal garderobekluisjes. Hiervoor geldt een prijs van 1 euro per item of  1 euro per sluiting van de kluisjes.

    Er kan enkel met contant geld betaald worden bij de garderobe.

    Bij gebruik van de garderobe zijn de voorwaarden van toepassing zoals gesteld in artikel 8 van de bezoekersvoorwaarden.

  • Ik ben mijn E-ticket kwijt of heb het niet ontvangen

    Na aanschaf via de website wordt er een e-ticket naar je email adres gestuurd. Mocht je dit ticket niet meer terug kunnen vinden in de mail, dan kun je hem via je eigen account op de Paard website weer terugvinden.

    Volg hiervoor de volgende stappen:
    – Klik om in te loggen op een willekeurig ticketicoon op de website (maakt niet uit voor welk programma).
    – Na inloggen zie je rechts bovenaan “mijn account” staan. Als je daarop klikt, kom je in het scherm waar je je persoonsgegevens kunt inzien en aanpassen.
    – Klik op “bekijk hier je bestelhistorie”. Alle aangeschafte kaarten staan hier op een rij. Achter de kaarten van het programma dat nog moet plaatsvinden staat “stuur bevestigingsmail”. Door hier op te klikken kan je jezelf de kaarten opnieuw toesturen.

    Als je de kaarten niet ontvangt (en ze ook niet in de ongewenste mailbox binnenkomen) dan kan het zinvol zijn om bij ‘mijn account’ een ander e-mailadres in te vullen indien dat voorhanden is.

    Als het dan nog niet lukt, kun je contact opnemen met Paard (070-7503434), dan kunnen wij de kaarten eventueel opnieuw toesturen. Let wel, ons kantoor is alleen bereikbaar op doordeweekse dagen tussen 12.00 en 17.00 uur.
    Mocht op het laatste moment blijken dat het niet lukt en is het kantoor gesloten? Neem dan bij je bezoek aan het Paard je legitimatiebewijs mee en meld je bij de kassa. De kassamedewerker zal je kaarten dan opzoeken in het systeem. Voorwaarde is dan wel dat de kaarten op jouw naam staan.

    Let op: bovenstaande heeft alleen betrekking op e-tickets aangeschaft via www.paard.nl!

  • Hoe koop ik een ticket?

    Bestel je kaartjes via www.paard.nl
    Je kunt je kaarten voor avonden en evenementen in het Paard 24 uur per dag, 7 dagen per week online bestellen via www.paard.nl.

    Hoe bestel je online je kaartje?
    Kies het programma waar je heen wilt in het programmaoverzicht en klik daarbij op de ‘Koop Tickets’-knop. Je krijgt dan een scherm waarbij je moet inloggen. Als je nog niet over een Paard-account beschikt, moet je je hiervoor even registeren (erg simpel, geloof ons). Vervolgens kun je bestellen en afrekenen. De betaling kan met IDeal, Mastercard of Visacard gebeuren. Indien alles akkoord is, ontvang je een e-ticket in een bevestigingsmail in je mailbox.

    Let op: in de bevestigingsmail zit je ticket
    Je e-ticket’ wordt op de avond zelf door onze medewerkers bij de entree gescand. Dit kan vanaf je smartphone worden gescand of vanaf een uitgeprint e-ticket.

    Geen bevestigingsmail ontvangen?
    Bij Hotmail / Live e-mailadressen kan de bevestigingsmail in de Ongewenste Mail / spamfilter terecht komen, kijk dus eerst of hij toevallig hier terecht is gekomen. Niet te vinden? Lees hier bij veelgestelde vragen wat te doen.

    Op de avond zelf dien je in het bezit te zijn van geldige legitimatie. Alleen op het ‘noemen’ van het transactienummer verlenen wij, om misbruik tegen te gaan, geen toegang.

    Je kunt max. 4 kaartjes per account online bestellen. Dit is om zwarthandel tegen te gaan. Lees meer op www.weetwaarjekoopt.nl

  • Ik ben verhinderd

    Indien je zelf niet kan komen naar een optreden waar je een kaartje voor kocht, kunnen wij het kaartje niet terugnemen. Hier zijn geen uitzonderingen op mogelijk. Concerttickets vallen binnen de uitzonderingen op het herroepingsrecht voor consumenten. Meer info vind je hier. Een betrouwbare website voor het verkopen van tickets is www.ticketswap.nl.