zaterdag 5 juni 2021

DAG IN DE BRANDING: XTRO

Bij het optreden door het Haagse percussietrio XTRO kijk je je ogen uit. Op het podium zien we een arsenaal aan alledaagse voorwerpen als flessen, glazen, bloempotten, hooggehakte pumps, kokosnoten en emmers water. De Amerikaanse avant-garde componist John Cage stelde ooit: niet alleen een viool en piano kunnen muziek maken, maar in principe kan élk geluid – van een krakende stoel tot een langsrijdende vrachtwagen – onderdeel zijn van een compositie. Dit idee is het uitgangspunt van het programma Flow: de drie jonge slagwerkers rijgen zeven composities aan elkaar tot een poëtische stroom van klanken, ontlokt aan allerlei alledaagse objecten. Ze laten zien en horen dat muziek grenzeloos is voor wie de oren opent.

hedendaags klassiekpercussieslagwerk
Koop tickets
  • Voorverkoop 15E
  • Grote zaal met zitplaatsen
  • 14:30
  • 15:00

Festival Dag In de Branding: Editie 60
Het mooiste wat kunst kan doen is de bezoeker, kijker of luisteraar een nieuwe beleving bieden, of het nu een nieuwe gedachte, een nieuwe klank, een nieuw beeld of een nieuwe ervaring is. In deze editie van Dag in de Branding presenteren drie generaties componisten een nieuwe kijk op vertrouwde muzikale aspecten. Het programma is verdeeld over twee festivaldagen: op zaterdag 5 juni hopen we u live te mogen ontvangen en op woensdag 9 juni hebben we een online uitzending.

Het Haagse Festival Dag in de Branding is uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende festivals voor nieuwe muziek in Nederland. Vier keer per jaar organiseert Dag in de Branding een programma van één dag op verschillende locaties in Den Haag. Het festival toont de actuele ontwikkelingen in de klassieke en geïmproviseerde muziek, het muziektheater, de jazz en popmuziek, opera en elektronica.

Spraakmakend en smaakmakend.

– Festival Dag in de Branding