woensdag 4 maart 2020

REMY. + BAND

Lian Ray

Met zijn album Shadows wilde harpist Remy van Kesteren een eigen universum creëren en op zoek gaan naar een parallelle wereld waarin hij de luisteraar meeneemt op reis. Dat heeft hij gedaan, en daarom speelt hij het album op 4 maart 2020 in PAARD. Na de release van Shadows in februari 2019 heeft Remy meer dan 60 concerten gegeven over de hele wereld. Daarnaast speelde hij in de ochtendshow van 3FM, bij de opening van de expositie van David Hockey in het Van Gogh Museum en speelde hij een uitverkochte show in Sydney, Australië.

harpklassiek
Koop tickets
  • € 17,50
  • Kleine Zaal
  • 19:30
  • 20:00

*incl € 2,50 servicekosten

Remy van Kesteren werd al op tienjarige leeftijd toegelaten op het Utrechts Conservatorium en studeerde in 2010 af met de hoogste onderscheiding. Hij vervolgde zijn opleiding aan het Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris, waar hij studeerde bij de beroemde harpiste Isabelle Moretti. In 2012 behaalde hij ‘summa cum laude’ zijn masterdiploma aan het Conservatorium van Amsterdam. Op zijn zestiende debuteerde hij al in het Amsterdamse Concertgebouw met het Nederlands Kamerorkest en een jaar daarvoor speelde hij ter gelegenheid van de doop van Prinses Amalia en trad hij op in Carnegie Hall, New York.

Op zijn 25e besloot Remy een andere weg in te slaan met zijn muziek. Hij wilde zijn eigen muziek gaan schrijven, wat leidde tot Tomorrow Eyes (2016), het eerste album waarvoor Remy een aantal eigen composities maakte. En nu, in 2019, is er Shadows. Shadows is geen eindbestemming van die tocht, maar een tussenstation.

Support: Lian Ray
Franse pop noir singer-songwriter Lian Ray staat in het voorprogramma van Remy. Debuutalbum Rose, verwacht in 2020, staat vol met eerlijke, nachtelijke popsongs over donkere romantiek. De zanger werd geïnspireerd door de tijd dat hij in Berlijn woonde in 2012 en 2013, in deze periode verdronk hij in een wereld van leugens, schaamte, vreemdgaan, drugs en depressie. Het album is gemasterd door wereldberoemde mastering engineer Bob Ludwig.

Geen waanzinnige pieken of duizelingwekkende diepten, maar glooiing in het landschap. Ook dat kan betoveren en bijzonder aangenaam voelen.

de Volkskrant