PAARD360: THOMAS AZIER

PANORAMA

donderdag 7 mei 2026

Thomas Azier is een Nederlandse componist, producer, zanger en performer. In de afgelopen twaalf jaar bracht hij zes albums uit, waarmee hij onder andere twee Edisons won. Als schrijver en producer werkte hij samen met artiesten als Hang Youth en Stromae.

In zijn eigen muziek verkent hij een breed palet aan stijlen, variërend van experimentele noise en filmmuziek tot klassiek, opera en jazz. Zijn nieuwste project PANORAMA heeft een filmische blik die vanuit talloze standpunten naar de wereld kijkt. En waar komt dat beter tot zijn recht dan tijdens PAARD360.

21 november 10:00 on sale
  • €29,50
  • Grolsch Zaal
  • 19:30
  • 19:30
Nieuwsbrief

Wat is PAARD360?

Architect Rem Koolhaas ontwierp een modulaire concertzaal voor de Grolsch Zaal, waarin de balkons uitschuifbaar zijn. Hierdoor kan het podium middenin de zaal geplaatst worden, wat een unieke setting creëert: een arena waarin artiesten het middelpunt vormen, omringd door de balkons. Dit zorgt voor een intieme, unieke en spannende ervaring. Tijdens deze concerten en clubnachten staat het publiek 360° rond het podium, wat een totaal nieuwe beleving van onze iconische zaal biedt. PAARD360° is het best bewaarde geheim van de Grolsch Zaal.

Thomas Azier presenteert PANORAMA, een live performance waarin muziek en beeld elkaar afwisselen. De muziek wordt live gespeeld samen met synthesist Annelotte Coster, saxofonist Maarten Hogenhuis, altviolist Stefan Wellens en Sam Faes op cello. Azier’s muziek wordt vaak beschreven als urgent en ontroerend. In PANORAMA gaat hij daarin verder: hij gebruikt zijn stem als instrument; bewegend tussen mannelijk en vrouwelijk, mens en dier, mythisch en alledaags. Zijn melancholische gevoel voor melodie wordt op het podium gedragen en versterkt door de andere muzikanten. De voorstelling ontvouwt zich naadloos: muziek en beeld vallen zelden samen, maar versterken elkaar in een voortdurende dialoog. Uit deze losse fragmenten creëren Azier en zijn musici langzaam een samenhangend eindbeeld, soms monumentaal, soms uiterst intiem.