dinsdag 17 augustus 2021

PAARD gaat door in coronatijden

For English click here

Volgens de richtlijnen van de overheid mogen we open en mag er eindelijk weer gedanst worden! Dit is goed nieuws, maar er gelden nog wel enkele maatregelen. Naast je reguliere toegangsticket – heb je namelijk een Coronatoegangsbewijs (QR-code) nodig die je bij binnenkomst in de CoronaCheckApp moet laten zien. Geen mobiel, dan kun je een print maken via CoronaCheck.nl. Kijk hier voor meer informatie over wat als geldig Coronatoegangsbewijs telt. Let op: een los vaccinatie bewijs, het gele boekje of losse testuitslag geldt niet.

PAARD volgt het protocol van Vereniging Nederlandse Poppodia en Festivals en moeten we ons houden aan de maatregelen die de overheid de culturele sector oplegd. Daarom hanteren we het Coronatoegangsbewijs. Binnen mag door de Coronacheck de 1,5m regel losgelaten worden en er mag weer gedanst worden. We vinden het voor bezoekers die hinder ondervinden aan de maatregel erg vervelend. We gaan ervanuit dat het een tijdelijke maatregel is en dat er over tijd Paard weer toegankelijk wordt zonder CoronaCheck. Samen met andere poppodia staan wij achter deze standpunten van de VNPF omtrent de CoronaCheck bij onze voordeur.

Je kunt het huidige aanbod aan shows bekijken via www.paard.nl/event/.

Verplaatsingen en annuleringen
Zodra er duidelijkheid is of een show geannuleerd, verplaatst gaat worden, ontvangen de ticketkopers mail en vermelden we dit op de website. Hou dus je mail in de gaten! Als er publiek bij een show mag zijn waar we eerder communiceerde dat het Livestream Only was, sturen we alle aanmelders een mail. Uitverkochte concerten worden nog steeds verplaatst naar data waarvan we hopen dat er misschien weer meer mensen in de zaal mogen. Bij een verplaatsing krijgen bezoekers de optie om hun tickets terug te geven en een refund te krijgen. Bij een annulering ontvangen de bezoekers ook mail en krijgen automatisch een refund. Heb je vragen, mail dan naar [email protected]

  • 00:00
  • 08:00

De opties voor PAARD-bezoekers op een rij

Waarom de actie ‘Bewaar je ticket, geniet later’? De financiële impact van de coronamaatregelen is ook voor de culturele sector enorm. Daarom is in samenspraak met het Ministerie van OC&W, het Ministerie van Economische Zaken en de Autoriteit Consument & Markt een regeling opgesteld die oplossingen biedt in deze uitzonderlijke situatie voor de sector. Onder de noemer ‘Bewaar je ticket, geniet later‘ vragen we bezoekers om hun ticket(s) te behouden en later alsnog te komen genieten van het desbetreffende concert (of een ander concert waarvoor je je PAARD-tegoed in wilt zetten). Lees op de website van de Rijksoverheid meer over het kabinetsbrede pakket voor organisaties en zzp‘ers in de cultuursector. De regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’ valt hier ook onder.

Bewaar je ticket: Heb je een ticket voor een verplaatste show en ga je op de nieuwe datum? Dan hoef je niks te doen. Je huidige ticket (met oude datum erop) blijft geldig voor de nieuwe datum.

Geniet later: In 2020 boden we aan dat je tickets kon omzetten in een tegoed. Je kunt je tegoed zien in je PAARD-account op de website, en het is minimaal 12 maanden geldig en je behoudt altijd je recht om je geld terug te vragen. In 2021 kunnen deze tegoeden nog gewoon uitgegeven worden.

Refund: Zodra een event wordt geannuleerd of verplaatst ontvangen ticketkopers mail. Bij een annulering krijg je je geld volledig terug (incl servicekosten). Bij een verplaatsing krijg je vier weken de tijd om aan te geven dat je een refund wil. Let op: de restitutie termijn is langer dan je normaal gewend bent bij een verplaatsing of annulering. De termijn van terugbetaling is in samenspraak met het Ministerie van OC&W, het Ministerie van Economische Zaken en de Autoriteit Consument & Markt vastgesteld in de regeling ‘Ticketgelden Coronacrisis Cultuur- en sportevenementen‘. Deze regeling is er omdat het gaat om een uitzonderlijke situatie. In deze regeling geldt bij een verplaatsing de restitutietermijn van uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement en bij een annulering is dit 3 maanden na de annulering. 

Wil je PAARD en artiesten helpen?
Daar worden wij en de artiesten in deze tijd heel blij van! Je kunt artiesten en PAARD op diverse manieren helpen.
1) Koop tickets voor een artiest die je wilt steunen (ticketgelden komen excl. service kosten ten goede aan de artiest) en bij het afrekenen kun je eventueel een extra donatie toevoegen die ten goede komt aan PAARD.
2) Word VRIEND van PAARD voor €50 per jaar: zie www.paard.nl/vriendenclub.
3) Doneer je ticket. Mail hiervoor naar [email protected]

Ik heb een fysiek ticket gekocht. Wat moet ik nu doen? 
Heb je een ticket aan de PAARD-kassa gekocht of bij een van de andere officiële voorverkoopadressen, dan kun je een foto of scan van je ticket mailen naar [email protected] onder vermelding van ‘hardcopy ticket retourneren’. Helaas is onze fysieke ticketkassa gesloten op dit moment.

Meer informatie
We hopen dat de informatie hierboven voor nu even voldoende is voor je.  Meer informatie is ook te vinden op www.bewaarjeticket.nl.

“We hebben de laatste periode alles op alles gezet om het livestreamen te professionaliseren. Nu is het moment dat we kunnen laten zien hoe leuk het kan zijn om een liveshow mee te maken vanuit je eigen woonkamer.”

Directeur Majel Blonden van PAARD over de komende periode: