De opties voor PAARD-bezoekers op een rij
Waarom de actie ‘Bewaar je ticket, geniet later’? De financiële impact van de coronamaatregelen is ook voor de culturele sector enorm. Daarom is in samenspraak met het Ministerie van OC&W, het Ministerie van Economische Zaken en de Autoriteit Consument & Markt een regeling opgesteld die oplossingen biedt in deze uitzonderlijke situatie voor de sector. Onder de noemer ‘Bewaar je ticket, geniet later‘ vragen we bezoekers om hun ticket(s) te behouden en later alsnog te komen genieten van het desbetreffende concert (of een ander concert waarvoor je je PAARD-tegoed in wilt zetten). Lees op de website van de Rijksoverheid meer over het kabinetsbrede pakket voor organisaties en zzp‘ers in de cultuursector. De regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’ valt hier ook onder.
Bewaar je ticket: Heb je een ticket voor een verplaatste show en ga je op de nieuwe datum? Dan hoef je niks te doen. Je huidige ticket (met oude datum erop) blijft geldig voor de nieuwe datum.
Geniet later: In 2020 boden we aan dat je tickets kon omzetten in een tegoed. Je kunt je tegoed zien in je PAARD-account op de website, en het is minimaal 12 maanden geldig en je behoudt altijd je recht om je geld terug te vragen. In 2021 kunnen deze tegoed nog gewoon uitgegeven worden, maar we bieden de optie niet meer aan bij verplaatsingen en annuleringen.
Restitutie: Zodra een event wordt geannuleerd of verplaatst ontvangen ticketkopers mail met de optie om te refunden. Bij een verplaatsing krijg je maximaal vier weken de tijd om aan te geven dat je een refund wil. Let op: de restitutie termijn is langer dan je normaal gewend bent bij een verplaatsing of annulering. De termijn van terugbetaling is in samenspraak met het Ministerie van OC&W, het Ministerie van Economische Zaken en de Autoriteit Consument & Markt vastgesteld in de regeling ‘Ticketgelden Coronacrisis Cultuur- en sportevenementen‘. Deze regeling is er omdat het gaat om een uitzonderlijke situatie. In deze regeling geldt bij een verplaatsing de restitutietermijn van uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement en bij een annulering is dit 3 maanden na de annulering.
Wil je PAARD en artiesten helpen?
Daar worden wij en de artiesten in deze tijd heel blij van! Je kunt artiesten en PAARD op diverse manieren helpen.
1) Koop tickets voor een artiest die je wilt steunen (ticketgelden komen excl. service kosten ten goede aan de artiest) en bij het afrekenen kun je eventueel een extra donatie toevoegen die ten goede komt aan PAARD.
2) Word VRIEND van PAARD voor €50 per jaar: zie www.paard.nl/vriendenclub.
3) Doneer je ticket. Mail hiervoor naar [email protected]
Ik heb een fysiek ticket gekocht. Wat moet ik nu doen?
Heb je een ticket aan de PAARD-kassa gekocht of bij een van de andere officiële voorverkoopadressen, dan kun je een foto of scan van je ticket mailen naar [email protected] onder vermelding van ‘hardcopy ticket retourneren’. Helaas is onze fysieke ticketkassa gesloten op dit moment.
Meer informatie
We hopen dat de informatie hierboven voor nu even voldoende is voor je. Meer informatie is ook te vinden op www.bewaarjeticket.nl.