Killing Skills
Christian van Rootselaar en Jaap Wiewel zijn twee gedreven down to earth hiphop producers die sinds 2007 samenwerken onder de naam Killing Skills. Met meer dan 20 jaar ervaring als producers denken ze graag outside the box met als hoofddoel “tijdloze” muziek maken.
Het tweetal studeerde af in de richting Studio-technologie aan de HKU in Hilversum waarna ze zich meteen in het diepe gooide door een eigen muziekstudio te openen. Daar engineerde en produceerde zij voor alle grote namen in de Nederlandse hiphop scene zoals Gikkels, Dret & Krulle, Michael Bryan en de Poolse rapper O.S.T.R. Langzaamaan werd de focus steeds meer verlegd naar internationale samenwerkingen. In 2016 ontvingen de mannen een Fryderyk Award (vergelijkbaar met de Nederlandse Edison) voor de productie van het beste album in Polen.
Aïcha Gill
De op 19 september 1991 in Den Haag geboren Aïcha Gill is een Nederlandse soulzangeres en musicalactrice. In 2012 studeert ze af aan de Dutch Academy of Performing Arts (MBO musicalopleiding) met haar eigen muziektheatervoorstelling over identiteit ‘Negra’.
Ze krijgt voor het eerst bekendheid na deelname aan X-Factor met meidengroep Sway. Na haar opleiding doet Aïcha auditie voor de hoofdrol in de succesvolle Stage Entertainment musical Dreamgirls en krijgt zij de rol van ‘Lorrell Robinson’. Ze werkte o.a. samen met Berget Lewis, Boris, Alvin Lewis en Aïrto Edmundo. Momenteel geeft zij zang-/musicallessen, spreekt animatieseries in, schrijft eigen muziek en werkt met verschillende producers aan haar allereerste soulvolle album.
JAGWEM
Jochem van Aller, beter bekend als JAWGEM, is een Haagse illustrator/kunstenaar. Hij maakt muurschilderingen en verkoopt en exposeert regelmatig zijn werk. Ook is hij oprichter en breakdance docent bij Green Dance Studio. In het uitgaansleven is hij actief bij DJ duo Dushi Sanka en het gelijknamige evenement. Als kunstenaar werkte hij onder anderen voor Fanta, De Koninklijke Schouwburg, SLAM!, Go-Britain, Europa’s grootste dancehall/reggae feest Jamrock en is zijn werk te zien in de internationale kerstcampagne voor Foot Locker. Als iemand die zijn netwerk als b-boy startte vanuit de hiphop scene weet hij hoe het is om vanuit een klein eigen netwerk door te groeien, kansen te benutten en zich zo te professionaliseren.